Maatefet
יקירכם מתמודד עם בעיה נפשית?
חרדות? קושי אמיתי בתפקוד?
כך תעזרו לו לחייך שוב!

כל אמצעי התמיכה והטיפול תחת קורת גג אחת

בשלו, שירותי טיפול ושיקום ייחודיים ומתקדמים, חשבנו על יקירכם ויצרנו במיוחד
עבורו את חבילת מעטפת, חבילה טיפולית ממוקדת אדם לטיפול במצוקות נפשיות.
מעטפת היא בשורה של ממש עבור ציבור רחב שאינו מקבל מענה טיפולי ושיקומי
איכותי, ומעוניין לקבל סיוע במשברים נפשיים.

מה כוללת חבילת מעטפת?

מעטפת מרכזת את כל אמצעי התמיכה והטיפול ביקירכם תחת קורת גג אחת, במחיר נגיש

  • ליווי משפחתי – טיפול פרטני משולב יחד עם בני המשפחה במידת הצורך
  • טיפול בבעיה – טיפול מקיף בחרדות, דיכאון או התקף פסיכוטי ע"י מטפלים מקצועיים
  • חיזוק המטופל – ליווי אישי הכולל חיזוק התפקוד לאחר אשפוז
  • תוכנית אישית – בניית תכנית המותאמת ליכולת הנפשית והתפקודית של המטופל

צפו בסרטון הסברה על דרך הטיפול ב"מעטפת"

"במעטפת עזרו לי למצוא עבודה ולהתמודד עם חרדות שהיו לי.
בעבודה משותפת יחד עם המשפחה שלי, אני סוף סוף מרגיש
שמבינים אותי ויודעים איך לעזור לי" ש. כפר סבא

צרו עימנו קשר

נשמח לקבוע אתכם פגישה ולעזור במציאת פתרון

צור קשר מעטפת
Sending

משפחה היא מערכת אשר סובבת את האדם וטומנת בחובה כוחות, משאבים, מורכבות וקשיים. משפחות בהן בן משפחה מתמודד עם קושי נפשי חוות בדידות גדולה, התרחקות חברתית, תסכול, חרדה, חוסר אונים סביב אי היכולת לעזור, מתח רב, קושי בהתארגנות ומצוקה גדולה. בין אם מדובר באירוע נפשי ראשון, בסימפטומים ראשוניים שאינכם יודעים לשים עליהם את האצבע אך ברור לכם שמשהו קורה עם יקירכם, ובין אם מדובר בהתמודדות ארוכת שנים עם בן משפחה חולה, אנחנו כאן בכדי ללוות אתכם בדרך.
בני משפחה (הורים, אחים, ילדים, דודים ועוד) מתמודדים גם הם עם קשיים, דילמות, רגשות וחווים טלטלה רגשית כאשר יש להם בן משפחה מתמודד. הרצון לעזור, שאלות כגון כיצד לעזור? איך להתנהג? איך לעמוד מול התנהגויות מסוימות לא פשוטות? איך לקבל את הילד שהכרתי והוא השתנה? איך לנתב את הרגשות שלי? מה אני עושה עם רגשות קשים כגון כעס?  כל אלה עולים בשלבים השונים של ההתמודדות.

באירוע נפשי ראשון, בפרט כשמעורב בו אשפוז, אי הודאות וחוסר האונים עצומים ופעמים רבות אנשים מדווחים על הלם, חוסר יכולת לתפקד, חוסר הבנה של המערכת, היטלטלות ממקום למקום לטיפול בנושאים בירוקרטיים, "חורים" גדולים בידע אודות מה שעובר על בן המשפחה ומתוך חוסר הידע – תחושת אוזלת יד ותסכול. בליווי שלנו את המשפחה, נדע לתת לכם את הידע הדרוש בכדי להבין יותר מה עובר על יקירכם, וכן מה עשוי להיות השלב הבא בתהליך. יחד ננסה לעבד את המידע המגיע מבית החולים או מהמרפאה ולתרגם אותו לאופן שבו נכון לכם להתנהל כמשפחה.  בנוסף, הפגישות עם איש המקצוע יאפשרו לכם מקום לפרוק רגשות קשים שעשויים לעלות מול בן המשפחה, רגשות שלא פעם אין להם מקום בהתנהלות האינטנסיבית השוחקת של טיפול ודאגה לבן המשפחה שנמצא במשבר.

עפ"י רוב המשפחה היא הראשונה לחוות את השינויים החלים באדם המתמודד עם קושי נפשי, הרבה לפני מערכת טיפולית כלשהיא. התנהגויות "מוזרות", קושי לתקשר, תחושה שבן המשפחה השתנה ואיננו יודעים עוד כיצד להבין אותו וכיצד לגרום לו לחזור להתנהלות הקודמת – כל אלה מתוארים ע"י בני משפחה כשלב הראשון בהבנה שמשהו אינו כשורה. בשלב המשברי המשפחה זקוקה לתמיכה רבה לצד המידע שבמקרים רבים חסר. הצוותים במרפאות ובבתי החולים עובדים תחת עומס ומתקשים להגיע לכל משפחה באופן אישי ולספק לה את התשתית התמיכתית ואת כל המידע לשם התמודדות מיטבית עם המצב החדש במשפחתם. בשל כך, משפחות רבות מוצאות עצמן מחפשות מענה מחוץ למערכת בכדי שקבלת ההחלטות וניהול התהליך של בן המשפחה ייעשה מתוך ידע וחוזק ולא מתוך חוסר אונים ותחושה של חוסר שליטה בתהליך.

בהתמודדות ארוכת שנים עם קושי נפשי בני המשפחה מתארים פעמים רבות תחושות של עייפות עד חוסר יכולת להניע את עצמם עוד לעשייה. האינטנסיביות השוחקת שבעיסוק הבלתי פוסק בבן המשפחה ובקושי הנפשי שלו מביאים לתשישות גדולה ולעתים לחוסר תקווה אשר בתורו מזין את אי העשייה והעייפות. כך נוצר מעגל קסמים שבעזרת תמיכה והכוונה נכונה נוכל להבין אילו צעדים נחוצים וכיצד לעשותם, על מנת שיתקיים השינוי במעגל שהמשפחה מייחלת לו.

משפחות לעיתים שואלות: "איך השירות יעזור לי? הרי בן המשפחה שלי צריך טיפול". התשובה: עיבוד רגשות, מתן מידע וכלים להתמודדות, מאפשרים אווירה יותר מכילה בבית, מה שתורם למצב של בן המשפחה ומאפשר תנועה חיובית במשפחה, ומסייע למשפחה להבין את יקירן.

 

דוגמאות לסיטואציות:

  • "הומלץ לבת שלי לעבור למגורים בהוסטל במסגרת סל שיקום. קשה לי מאד לקבל את זה. אני מרגישה שאני מסלקת אותה מהבית. כל השנים, מאז שהיא נולדה אני מגדלת אותה. איך אני מתמודדת?"
  • "הבן שלי ישן כל הזמן, מסתגר, בקושי יוצא מהחדר. אני אומרת לו "קום, צא, עשה משהו עם עצמך… כלום לא עוזר"."
  • "הבן שלי לא מוכן להכיר בכך שזקוק לעזרה, אני מרגישה שכל יום זה מאבק מתמיד איתו, מרגישה שהבית על סף קריסה, איך מתמודדים?"
  • "כל הזמן מחליפים לבת שלי תרופות, איך אני יודעת שהיא בידיים טובות? איך אני יודעת מה הכי טוב עבורה?"
  • "הבת שלי תלויה בי בכל דבר, היא בת 45, חברות מהשכבה שלה נשואות עם ילדים, למה זה ככה? מה עושים?"

לסיכום, משפחות יכולות לפנות גם בהיעדר אבחנה – כאשר מבחינים שמשהו בהתנהגות "לא כרגיל", לאחר מצב משברי, לאחר אשפוז, לפני/אחרי ביטוח לאומי, סל שיקום וכן לאחר התמודדות של שנים בתהליך להתייעצות וטיפול.

 

לחץ כאן לקריאה נוספת על שירות מעטפת – טיפול ושיקום ממוקד אדם